Salgs og kjøpts betingelser

Salgs og kjøpsbetingelser

Generelt 

1.Salgsbetingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Norges kroppsbygger og fintess forbund sin nettbutikk til forbrukere i Norge. Avtalen er bindende når et kjøp er gjennomført. Kunde vil umiddelbart etter å ha plassert sin bestilling motta en ordrebekreftelse per e-post.

Gjeldende betingelser er til enhver tid angitt på Norges kroppsbygger og fintess forbund sine hjemmesider.

Vi følger forbrukerkjøpsloven


Kjøpsvilkår

2. Parter

Selger er:
Norges kroppsbygger og fintess forbund, org. 999 136 338

E-post: info@ifbbnorway.no

Selger blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

3. Pris
 

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er ikke inkludert merverdiavgift. Da Norges kroppsbygger og fintess forbund  som idrettslag ikke er mva pliktig. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter/tjenester.

Merk at tilbud gjelder innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi. Dette gjelder også ved andre typer krav som stilles for få en viss fordel.


5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.


6. Betaling

Hos oss er det kun en siker betalingsmetode.

Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Man må være fylt 16 år for å handle.


7. Leveringsmetoder

Røde boken blir utlevert på den konkurransen den er kjøpt til.


8. Angrerett

Hos oss har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen/tjensten. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden. Angreretten gjelder ikke konkurranse registrering/betaling. Dette er bindene ved påmelding, og penger blir ikke refundert, hvis utøver ikke velger å stille!

Returfrakt betales av kunden. 

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt.


9. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.


10. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.


11. Alder

Du må være over 16 år for å utføre en handel hos oss.


12. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.